BİLSAM Logo
Haberler Yeni Dünya Düzeni ve Kadın

Yeni Dünya Düzeni ve Kadın

BILSAM’in IV.Kültür Kusagi Konferanslar Dizisi’nin bu haftaki konugu “Yeni Dünya Düzeni ve Kadin” konusuyla Gazeteci-Yazar Ayse BÖHÜRLER’di.
Yeni Dünya Düzeni ve Kadın
Eklenme Tarihi : 25.11.2012
Okunma : 56


BILSAM’in IV.Kültür Kusagi Konferanslar Dizisi’nin bu haftaki konugu “Yeni Dünya Düzeni ve Kadin” konusuyla Gazeteci-Yazar Ayse BÖHÜRLER’di. AK Parti Malatya milletvekili Öznur ÇALIK, Arapgir Belediye Baskani Haluk CÖMERTOGLU,  AK Parti Il Baskani Bülent TÜFENKÇI ve Arapgirli Kadinlar Dernegi Baskani Nilüfer CÖMERTOGLU’ nun da dinleyici olarak  katildigi konferans yogun bir katilimla gerçeklesti.

 

 

      Ögretmenler gününü kutlayarak sözlerine baslayan Ayse BÖHÜRLER,1980’den  beri kadin konusunu bu gibi konferanslarda dile getirdigini ifade edip sözlerine söyle devam etti:Kadin konusunda toplumsal zihniyetin degismesi için 1980’den beri bu konuyu farkli sehirlerde bu tarz programlarda ele aliyorum.Önümüzdeki yillar kadin konusunun (problemlerin ve haklarin)daha çok konusulacagi yillardir.Bizler, Müslümanlar olarak Bati’nin kadina bakis açisinin ötesinde savunmaci olmayan bir bakis açisi gelistirebilmek için bu konuyu konusmaliyiz.Bati, Müslüman kadini ezilen, sosyal hayatta yer almayan bir sekilde tanitiyor. Bizler de Müslüman kadini uzun yillar Bati’nin bize tanittigi sekilde tanidik. Biz Islam cografyasindaki kadinlarin durumunu Bati’nin etkisinden uzak olarak taniyabilmek için iki yillik bir çalismanin ürünü olan “Duvarlar Arkasinda “belgeselini çektik.Bu çalismamizda Yemen , Sudan, Lübnan, Endonezya, Cezayir, Malezya, Misir, Suriye, Pakistan, Ürdün, Lübnan, Filistin,Iran, Katar,Tunus,Afganistan gibi ülkelere giderek  buralardaki kadinlarin yasayislarina sahit olduk ve Islam cografyasinin bir bütün olmadigini gördük.Bu cografyalarin tarihlerinin, kültürlerinin  birbirinden farkli oldugunu dolayisiyla din diye uyguladiklari kurallarin da  birbirinden farkli oldugunu gördük.Bu cografyada ortak olan tek seyin ,kadinlarla ilgili durumlarda geleneklerin hakim oldugunu ve bunun  din olarak anlasilip uygulandigini fark ettik.

 

 

      Kadinlarla ilgili gelismis ülkelerden Almanya ve Amerika’dan da örnekler veren Ayse BÖHÜRLER sözlerini söyle sürdürdü: Modern dünyada her sey degisiyor. Fakat dünyanin her yerinde kadinlarin, haklarini talep etme noktasindaki degisim çok zor ilerliyor. Islam dünyasinda -özellikle gelenegin kadinlarin karsisinda oldugu bölgelerde- bu degisim daha zor olmaktadir. Çünkü Müslüman erkekler, kadinlarin haklariyla ilgili taleplerinin Bati kökenli oldugunu;Islam’in kadinlara haklar verdiginden dolayi kadinlarin bu taleplerinin yersiz oldugunu söylüyorlar.Bu taleplerin ortaya çikmasinda Bati etkisi olsa da Müslüman erkekler,kadinlara olan tutumlarinda  Islam’in onaylamadigi gelenegin izleri noktasinda bir özelestiri yapmalidir. Osmanli’da 1800’lü yillarin ortalarinda baslayan kadin hareketleri Cumhuriyet döneminde de devam etmistir. Fakat Cumhuriyet döneminde Türk modernlesmesi Müslüman dindar kadini yok saymistir. Bunun bedelini kadinlar çok agir ödemistir. Türkiye’de artik dindar ve dindar olmayan kadinlarin gelenekleriyle kendilerini ifade edecekleri bir toplumsal yapi olusturulmasi gerekmektedir.

 

 

      Konferans, Ayse BÖHÜRLER’in katilimcilarin sorularini cevaplamasiyla son buldu.Bir sonraki haftanin konugu “Dünden yarina Kürt meselesi” konusuyla Prof.Dr. Mesut YEGEN oldugu katilimcilara duyuruldu.  


Bizimle sosyal ağlarda bağlantı kurun!